Food·persoonlijk

Update

Zoals sommige misschien al gemerkt hadden, zit ik de laatste paar weken een beetje in de knoop met mijzelf. Ik zit weer helemaal vast in het tellen van mijn calorieën en het bijhouden van mijn macro's. Ik heb geprobeerd om dit wat losser te gaan laten, maar de afgelopen weken is het weer helemaal terug gekomen. Het nam mijn hele leven over. Dit is niet goed en dat weet ik zelf ook heel goed. Daarom ga ik er vanaf NU verandering in brengen. Hoe ik dat ga doen dat vertel ik jullie in deze blog.

Food·persoonlijk

Eten zonder eetlijst

Vandaag een blog over het loslaten van mijn vaste eetpatronen en gaan eten op gevoel. Tijdens mijn eetstoornis en herstel ervan hield ik mij altijd aan een vaste eetpatroon met vaste tijden. Mijn ontbijt en lunch was elke dag hetzelfde en mijn snacks ook. Het avondeten was wat mijn ouders klaarmaakten, maar ik moest het wel een dag van te voren weten wat we de volgende dag gingen eten, zodat ik me daarop voor kon bereiden.

Ik heb niet bij een diëtiste gelopen en heb ook geen "echte" vaste eetlijst gehad, zoals vele hem kennen, maar ik heb wel mijn eigen eetlijst gemaakt. Bij een diëtiste krijg je ook een lijst met variaties, zodat je niet elke dag hetzelfde eet, dat had ik helaas niet. Hierdoor at ik dus elke dag standaard hetzelfde.